kvolle

Krigsindustri sponser grunnlovsdagsfeiring?

In musings, personal, politics on 24/04/2015 at 11:23

Sendte nettopp denne mailen til Den Norske Ambassade her i Helsinki:

 Hei,

Jeg ble veldig glad da jeg fikk en invitasjon til Den Norske Ambassades feiring av grunnlovsdagen. Så oppdaget jeg at Kongsberg Gruppen sto på sponsorlista. Da visste jeg at de serverte snittene ikke ville smake veldig godt for meg.

Kongsberg Gruppen har solgt krigsmateriale til blant annet Israel og dette har blitt brukt i de nylige offensivene mot Gazastripen, som hadde skyhøye sivile dødstall.

Jeg synes dette er veldig trist, at når jeg vil feire grunnloven, så skjer det med midler fra krigsindustrien.Det er mye jeg er stolt over fra landet jeg kommer fra, men Kongsberg Gruppen er ikke blant dem.

Jeg håper dere får en fin feiring og at jeg kan i fremtiden bli med uten å gå på akkord med mitt menneskesyn og prinsipper.

Vennlig hilsen

-Karstein-

  

Leave a comment